Σολομός με σπανάκι & μοτσαρέλα
_.jpg

 

Υλικά (για 4 μερίδες) :

4 φέτες σολομού (500 γρ. στο σύνολο)
1/2 φλ. τσαγιού ξηρό λευκό κρασί
2 φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα
150 γρ. βρασμένο σπανάκι
1/2 φλ. τσαγιού μοτσαρέλα
Λίγο μοσχοκάρυδο
Λίγο πιπέρι

Ενα φύλλο δάφνης

 

 

Προετοιμασία :

Ξεβγάζουμε τα φιλέτα σολομού με κρύο νερό και τα στεγνώνουμε με απορροφητικό χαρτί κουζίνας. Σε ρηχό κατσαρολάκι ρίχνουμε 1,5 φλ. τσαγιού νερό, το κρασί, το ψιλοκομμένο κρεμμυδάκι και τη δάφνη. Μόλις το μίγμα ξεκινήσει να βράζει ρίξτε προσεκτικά τα φιλέτα σολωμού και μόλις ξαναπάρει βράση , χαμηλώστε τη φωτιά και σκεπάστε. Αφήστε για 8-10 λεπτά τα φιλέτα σε χαμηλή φωτιά και μετά βγάλτε τα από το κατσαρολάκι.

Βάλτε τώρα τα φιλέτα σολομού σε προθερμασμένη σχάρα και καλύψτε το καθένα με το βρασμένο σπανάκι το οποίο έχετε ανακατέψει πρώτα με το μοσχοκάρυδο το πιπέρι και την μοτσαρέλα. Όταν το τυρί λιώσει απομακρύνετε από την σχάρα.

 

Ανάλυση θρεπτικών συστατικών (1 μερίδα):

Ενέργεια 188 Kcal
Πρωτεΐνες 27
g
Λίπος 8
g
Υδατάνθρακες 2
g

 

Σχόλιο :

       O σολομός είναι ένα από τα πιο πλούσια ψάρια σε ω-3 λιπαρά οξέα. Η κατανάλωση των ω-3 λιπαρών οξέων βρέθηκε πως μειώνουν σημαντικά τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων στο αίμα, ενώ παράλληλα αυξάνουν τα επίπεδα της «καλής» χοληστερόλης HDL. Οταν αυτά τα λιπαρά οξέα μεταβολιστούν, δίνουν προϊόντα (γνωστά ως εικοσανοειδή) που έχουν ισχυρή αντιαθηρωματογόνο και αντιθρομβωτική δράση.  Λαμβάνοντας υπόψη μας πως n κατανάλωση ψαριού, ιδιαίτερα στην παιδική ηλικία, δεν ξεπερνά τη μία φορά την εβδομάδα, γίνεται σαφές πως πρέπει να αυξήσουμε τις πηγές πρόσληψης των ω-3 λιπαρών οξέων. Πρέπει επίσης να τονίσουμε πως τα ω-3 λιπαρά οξέα κρίνονται αναγκαία για την ανάπτυξη και την καλή λειτουργία της όρασης, του δέρματος καθώς και του εγκεφάλου.